تبلیغات
كـــــــــــــــــــــــــوپه - مدیرعامل قطار شهری مشهد: سرعت فعلی مترو بسیار پایین است .
كـــــــــــــــــــــــــوپه

مدیرعامل قطار شهری مشهد: سرعت فعلی مترو بسیار پایین است .

یکشنبه 6 اسفند 1391

قبل از اینکه مطلب رو بخونید بگم که سرعت قطارشهری (نه مترو)مشهد در ابتدای بهربرداری ( تقریبا شهریور90)خیلی پایین بود و حرکت قطارها هر 20 دقیقه یک بار بود که این باعث ناراحتی و نارضایتی از جانب مردم شده بود ولی الان هم سرعت بالا رفته هم اینکه 20 دقیقه انتظار به 5دقیقه کاهش یافته.

غلامرضا رجب‌نژاد در همایش بررسی سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری با محوریت قطار شهری كه در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، افزود: ظرفیت و سرعت فعلی مترو بسیار پایین است.(خوشم میاد قدرت و شجاعت اینو داره که بیاد بگه سرعت خییییلی پایین و تا الان کار و خدمت خاصی به مردم نکردیم)
  وی ادامه داد: از خرداد ماه به بعد، هر ماه دو واگن به مترو اضافه می‌شود و قطار شهری می تواند 200 تا 250 هزار نفر را با سرفاصله زمانی 5 دقیقه جابه‌جا کند.وی با اشاره به آمار و ارقامی در خصوص جابه‌جایی افراد با وسایل حمل و نقل عمومی، خاطرنشان كرد: مسافرت درون شهری 50 هزار نفر در یك ساعت و در یك محور خاص با خودروی شخصی، خیابانی به عرض 175 متر را با خودرو اشغال می‌کند، در حالی که این رقم در صورت استفاده از مترو به 9 متر کاهش می‌یابد و این نشان دهنده اهمیت و کارایی مترو در شهرها به خصوص در كلان‌شهرهاست.
  رجب‌نژاد ادامه داد: بررسی‎های انجام شده در مورد تولید خودروها در ایران نسبت به جهان نشان می‌دهد كه ایران چقدر در تولید خودرو و شماره‌گذاری آن رشد داشته و چقدر مصرف بنزین در كشور بالاست. وی با اشاره به آمار تصادفات درون شهری در سال 1386 عنوان كرد: در ایران حدود 696 هزار و 896 نفر بر اثر تصادف فوت کرده‌ و 113 هزار و 228 نفر دچار جراحت شده‌اند؛ در سال 1388 در مشهد، حدود 34 هزار و 186 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که با مترو می‌توان این مشكلات را كاهش داد.
  مدیرعامل شركت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با اشاره به هزینه‌های مصرف شده در خصوص ساخت قطار شهری، افزود: با توجه به این‌كه متوسط هزینه مصرف شده برای هر كیلومتر 50 میلیون دلار است، این رقم را به 20 میلیون دلار در هر کیلومتر کاهش داده‌ایم(حالا چجوریشو دیگه منم نمیدونم والا). 
 در ادامه این همایش، سعید قاسمی، رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد افزود: این جوان‌ها بودند كه با كمك‌های شهردار، ‌گام‌های بزرگی در شهرداری مشهد برداشته‌اند؛ 90 درصد پرسنل قطار شهری جوان‎ها بوده‌اند. وی بیان كرد: در سال گذشته 1700 نفر نیروی جوان خواهان كمك به پروژه‌های شهرداری بوده‌اند كه از این تعداد 600 نفر در مرحله اول آزمون و 100 نفر در آزمون نهایی پذیرفته شده‌اند.

هدفم ایجاد یه آشنایی کوچولو با قطارشهری مشهد بود و  مقداری پیش بینی مشکلاتی که با راه اندازی مترو در اصفهان احیانا خواهیم داشت .
 


omid
دوشنبه 7 اسفند 1391 11:26 ب.ظ
man ke hanoz be natijeye dorosti narecdam ke aaya in 30 milion dolar roye keyfiat tasir dashte ya na,shayad ta chand saale dige khodesho neshon bede
omid
دوشنبه 7 اسفند 1391 11:21 ب.ظ
سلام آقا اشکان
اولا خیلی ممنون از نظرتون ثانیا اگر دقت کرده باشید این مطلب یه نقل قول از مدیرعامل قطارشهری هست.پس ایراداش یجورایی پای ایشون هست ولی از مطالبی که گفتید خیلی استفاده کردم.امیدوارم بازم به وبلاگ ما سربزنید.
اشکان
دوشنبه 7 اسفند 1391 08:36 ب.ظ
ضمن در بهمن و این ماه 91 جابه جایی تا 120 هزار تن هم رسیده که در گذشته اتفاق نیافتاده بوده.
اشکان
دوشنبه 7 اسفند 1391 08:34 ب.ظ
درود.مطلب شما رو اتفاقی دیدم.
پر از ایراد هست و من نمی توانم همشو بگویم:ولی مهمتریناشو میگم

1:متروی مشهد از نوع LRT هست که میشه گفت یک نمومه نسبت گران هست ولی با کارایی متفاوت با اون چیزی که در تهران می باشد هست.
LRT امیخته ایی از ترافیک شهری هست به همین دیلی می تواند در مسیر های پیچیده هم وارد شود در جالیکه مترو مسیر راست را می تواند برای همین گرانتر در میاید


2: مترو مشهد در آذر 89 وارد شد و تا تست گرم که باید 20 هزار کیلومنر را طی می کرد مورد آزمایش بود سپس افتحاع آن برای همگان در 2 اسپند 89 صورت گرفت که بسیار ساعت ان محدود بود و به مرور زمان تا 10 شب افزایش پیدا کرد..
بد نیست بدانید که تحریم و مسایل ارزی همچنان مشکل هیت وگرنه باید 2 واگن خراب شده از 60 واگن را تعمیر میشده و به همین دلیل از ریسک بالا خراب شدن باعث شد که قطارها ها مدتی از 3 واگنه به 2واگنه کاهش یابد (در بیش از 2 سال همیشه یک برنامه دگرگونی داشته م هنوز چالش وجود داره وای به حال دیگر شهرها که منتظر راه افتادن قطارشهریشان هستن!)
گرچه واگن های مشهد 3 تیکه بود و حدود 1/8 برابر واگن تهران می باشد ولی به هر حال 2 واگنه شدن آن قطار را کوچک کرده گرچه به لحاط سرعت بهتر شده.

روزانه میانگین مترو مشهد بیش از 100 هزار جابه جایی دارد البته د تابستان و جشن نوروز این تعداد تا 30 هزار تن هم کاهش می باید.

نا کنون نزدیک به 40 میلیون جا به جایی صورت داشته.

در آخر باید گفت خیلی چالش دارد و هنوز باید 60 واگن دیگه که در سال آینده باید بع فرودگاه برسه (گرچه از نخست این تصمیم نبود در میان همین نزدیک های راه اندازی به فکرش افتادن! باید برسه در کل به 120 واگن) که بتوان ان را در آشیانه باسه زمان های اضطراری گذاشت و هم زمان آن به 3 دقیقه رساند.

روزانه زمان 7 و در ساعت های پرترافیک 2ساعت صبح و 2 3 ساعت عصر هم به 4 دقیقه میرسه.
موسوی
دوشنبه 7 اسفند 1391 02:40 ب.ظ
اینکه هزینه هاشو تا30میلیون دلار کاهش دادن واسم خیلی جالبه دوست دارم بدونم رو کیفیت کار تاثیری داشته یا نه؟
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


فهرست وبلاگ
آرشیو
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
جستجو
آخرین پستها
io78y8uyu89iuioo